23:10 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دست و پا

گوشی‌های لوکس ۵ درصد نیاز بازار است/امکان جلوگیری از واردات موبایل ۳۰۰ یورویی با همتا
نماد برتر- به گفته کارشناسان کل صنعت لوازم خانگی کشور، سالانه یک میلیارد یورو ارز می‌خواهد و ۲۵ درصد این ارز برای گوشی‌های لوکس که از نظر تعدادی فقط ۵ درصد نیاز بازار است، اختصاص یافته، در چنین شرایطی این بستر در سامانه همتا وجود دارد که از فعال‌سازی گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو که از طریق مسافری یا تجاری وارد می‌شوند، جلوگیری شود.
جزئیات آزادسازی قیمت خودرو / دولت از زیان خودروسازان زیان نمی‌کند
نماد برتر- دبیرانجمن صنایع همگن نیرومحرکه با اشاره به اینکه دولت از زیان خودروسازان، زیان نمی‌کند ، جزییاتی از طرح جدید قیمت گذاری خودرو را اعلام کرد.
عرضه خدمات جدید واتس‌اپ برای درآمدزایی
نماد برتر- شرکت فیس بوک اعلام کرد اپلیکیشن پیام رسان واتس‌اپ خریدهای داخل برنامه و خدمات میزبانی را به منظور تقویت درآمدزایی آغاز خواهد کرد.
توافق وزارت صنعت با بسیج برای کشف کالاهای احتکار شده
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر صمت در جلسه این کمیسیون گفت که براساس اظهارات رزم حسینی مقرر شده از نیروهای بسیجی در حوزه نظارت استفاده شود تا کالاهای احتکار شده کشف و در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.
ریشه نوسانات اقتصادی کشور چیست؟
نماد برتر- استادیار گروه اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ۷۰ تا ۸۰ درصد مشکلات اقتصادی ایران به بخش ساختاری اقتصاد مربوط بوده که با وجود تحریم‌ها اثر آن شدیدتر شده است.
نتیجه سفر اول وزیر جدید با کلنگ زنی طرح فولاد و اعلام مهمترین سیاست‌ها
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس از اولین سفر وزیر صنعت به استان فارس برای طرح فولاد خبر داد و گفت: احیای واحدهای تولیدی، افزایش حجم عرضه و کاهش قیمت‌ها، مهمترین سیاست‌های وی است .
گزارش امروز بورس و عوامل موثر بر تحلیل / زمان عدم مداخله سیاست گذار
نماد برتر- بازارسهام امروز هم برای فعالان امیدوار کننده نبود و تعداد زیادی از نمادها در محدوده کف قیمتی معامله شدند و در حالی عوامل مختلفی بر تحلیل روند موثرند که زمان عدم مداخله سیاست گذار رسیده است.
کدام عوامل قیمت ها را ریزشی می کنند؟
درحالی هر سه بازار ارز، سکه و سهام با ریزش مواجه شدند که به دلیل تغییر رفتار بازیگران معلوم نیست جرکت بازار در روزهای آینده چگونه خواهد بود.
از صادرات محصولات چرم و کفش ایرانی غفلت نکنیم
نماد برتر- یک فعال تعاونی حوزه چرم، توسعه صادرات غیرنفتی را یک اولویت اساسی در سال جهش تولید دانست و راه اندازی مراکز تجاری در کشورهای هدف با حمایت وزارت تعاون و ایجاد نمایشگاههای تخصصی صنعت چرم و کفش را خواستار شد.
وقتی قاچاق هم دیگر نمی صرفد!
نماد برتر- یک فعال تعاونی حوزه چرم با بیان اینکه تفاوت نرخ ارز در دو سال گذشته قاچاق را از صرفه خارج کرده است، گفت: اگر امکانات به شکل عادلانه میان تولیدکنندگان توزیع شود،هیچ تولیدکننده ای نگران واردات نخواهد بود و با تمام توان در بازار رقابت خواهد کرد.
اهداف و اولویت های وزیر اقتصاد برای تحقق شعار جهش تولید
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون ویژه جهش تولید در تشریح بررسی های جلسه امروز کمیسیون متبوع خود گفت: در این جلسه وزیر اهداف وزارتخانه خود را تشریح کرد که هدفمند کردن فرایند صدور مجوزها از جمله آن است.
از تحریمی که به داد تولید ملی رسید تا تبعیض در اخذ مالیات!
نماد برتر- طغیان کروناویروس، در کنار بحران اقتصادی سال‌های اخیر منجر به اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای قطع زنجیره این اپیدمی شامل قرنطینه خانگی، فاصله‌گذاری اجتماعی، تعطیلی صنوف، مدارس، دانشگاه‌ها و بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی و ... شد.
بورس شفاف و سالم ترین نوع سرمایه‌گذاری/ مردم سهامداری کنند
نماد برتر- یک تحلیلگر بازار سرمایه، تاکید کرد که بورس شفافترین و سالم ترین شیوه سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود که اگر سرمایه‌گذاری در آن با رعایت قوانین و شاخصه‌های مشخص شده انجام شود، هیچ سرمایه‌گذاری در آن متضرر نخواهد شد.
بورس بازان چرا همیشه رفتارهای مشابه دارند؟!
نماد برتر- الگوی رفتاری غالب در بازارهای مالی در 7 سال اخیر در ایران نشان میدهد که میتوان یک وضعیت مشابه را سناریوبندی کرد.
پیش نویس بسته سیاستی ارتقای صنعت خودرو آماده شد
نماد برتر- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در راستای تدوین سند سیاست های صنعتی کشور، برای صنایع پیشران بسته های سیاستی در حال تهیه است و در این راستا پیش نویس سند سیاست های ارتقای صنعت خودرو آماده شده است